Wat is een leuk bedrag om aan een huis-oppas te geven?

eind volgende week ga ik heerlijk voor 12 dagen naar griekenland.
gedurende mijn vakantie komt een vriend van vrienden van me hier in huis.
dat is voor ons beiden een win/win situatie, omdat deze man erg klein behuisd is (kamerbewoner).
voor mij is het natuurlijk heerlijk dat er iemand in huis komt die lief is voor de katten, en groene vingers heeft.
ik zorg uiteraard voor een welgevulde kast en koelkast, maar daarnaast wil ik hem toch nog graag een bedrag geven als dank.
hoeveel zouden jullie geven?

Rieneke1
13 jaar geleden
in: Wonen
11.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heerlijk! Alvast fijne vakantie!
Rieneke1
13 jaar geleden
dank je!
heb er vreselijk veel zin in :)
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt loenie!
ik zal niet te veel drinken, maar zeker ook niet te weinig ;)

Het beste antwoord

Ik zou hem 50 euro aan cadeaubonnen (boekenbonnen o.i.d.) geven, als symbool. De dag dat je terug bent, ga je samen iets eten, kun je ook even bijpraten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

150 euro en een bos bloemen, Maar een goede vriend kun je Ook een flesje wijn en bosje bloemen geven! Dat zou voldoende moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, als deze persoon er zelf blij mee is om in een ruim huis te zitten en je hem een goed gevulde kast en koelkast geeft, dan is een groot geldbedrag niet nodig. Ik denk dat 75 tot 100 euro meer dan voldoende is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een aantal keren op andermans huizen gepast als zij op vakantie waren. Natuurlijk weet ik dat het voor hen ook een win-situatie is, zeker als ze huisdieren hadden die aandacht nodig hadden, maar ik zou het raar vinden als ik er geld voor zou hebben gekregen. Het is voor mij namelijk een gratis vakantie. Ik ben juist degene die de ander een bloemetje geeft als dank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zou mijn antwoord kunnen zijn. +1
Als deze man het leuk vind om te doen dan zou ik hem 100 euro geven. Je moet niet vergeten hij krijgt kost en inwoning gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100 euro, of een goede fles wijn en in ieder geval een een bosbloemen, maar het belangrijkste vind ik dat je die persoon heel erg bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook een aantal keren op een huis gepast in de zomer. Ging telkens om langere periodes. Werd gewoon geregeld zonder geldelijke vergoeding.

Jij zorgt al voor een mooi onderkomen, lekker eten en drinken. Een geldbedrag is dan helemaal niet meer nodig.

Geef hem als je nog iets wilt geven een lekker flesje wijn, uit de streek waar je op vakantie bent geweest en that's it.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Als het niet echt een zakelijke transactie is,zou ik liever geen geld geven,maar iets wat hij graag zou willen hebben. Ik denk daarbij aan een boeken of platenbon,van een fors bedrag. Als het toch geld moet zijn,dank ik aan een bedag tussen 100 en 200 euro,maar wel rekening houdende met je eigen financiële situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of deze persoon eerder op je huis gepast heeft anders zou ik eerst even rondkijken als je terug bent voordat je uberhaupt met flappen gaat zwaaien. (ik ben hierin helaas ervaringsdeskundige)

Een geld bedrag lijkt me alleen juist wanneer er extra reiskosten gemaakt moesten.

En een mooi souvenir is een aardig gebaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
hij heeft nog nooit op mijn huis gepast, maar al tig keer op het huis van goede vrienden, dus dat zit wel snor :)
evenzogoed + voor de waarschuwing!